Rockin' Around the Cuss-mas Tree

What gets you in the mood (...for the holidays, you pervs)? For me, it's definitely Christmas carols. Nothing helps get me into the holiday spirit more than some classic Bing Crosby or Brenda Lee. And speaking of the latter, her version of "Rockin' Around the Christmas Tree" is probably my all-time favorite Christmas tune - but not for the obvious reason.

I like it because it makes use of one of my favorite words: the F-bomb.

Okay, so it obviously isn't intentional. But as we were listening to the song a couple Christmases ago, Curtis pointed it out, and sure enough - there it is:

"Later we'll have some fuckin' pie and we'll do some ca-ro-ling!"

The line is technically supposed to say "pumpkin pie" ... but once you've heard it as "fuckin' pie," I swear you'll never hear "pumpkin" again. It never fails to make me laugh so hard I pee a little cry. In fact, I have it on a Christmas music CD and it has become somewhat of a tradition for Curtis and I to put that particular section on repeat and howl with laughter until tears are squeezing from our eyes and we can barely breathe. Good clean holiday fun!

Anyway, for your listening pleasure, I've included the song here so you, too, can "have some fuckin' pie." The line is only about 29 seconds in, and only happens once - so listen carefully or you'll miss it!



(Or, like us, you can replay ... and replay ... and replay.)

The best part is, you don't have to turn your speakers down for fear someone will hear "the dirty word" - even if you're at work! Just tell your boss to shove it, you're spreading Christmas cheer. And unless they're tipped off to the secret profanity that lies within this squeaky-clean carol, no one will be the wiser.

Happy effin' holidays!

Comments

  1. Aw man...I was so looking forward to it but sorry, I still hear "pumpkin."

    BTW did you know the word used to be pumkin but it's so difficult to say a k after an m that the p snuck its way in over time?

    I'm a fount of useless knowledge.

    ReplyDelete
  2. Okay, I will never listen to that song the same way again.....

    oh, and the song that puts me in the mood - Christmas Mood - either Silent Night or The Little Drummer Boy. I love those par rumpa pa pa pump's (come to think of it, when you write it out like that, it sounds sorta dirty).

    ReplyDelete
  3. Holly - like Santa, the magic is only there if you believe. ;) And no, I didn't know about the pumkin/pumpkin thing ... but it definitely sounds plausible to me!

    Tracy - LOL! Almost ANYTHING can sound dirty if you say it right. ;)

    ReplyDelete
  4. Okay, I'm sitting in my office trying my BEST not to howl! That is the funniest ever! I've heard that song for ever and a day, and never heard that until now.

    I'm sharing with the husband and my older kids TONIGHT!

    I followed you from African American Mom, I'm glad I did. For sure, I'm following you now!

    ReplyDelete
  5. I agree with Holly, I can hear it as punkin pie. Oh well.

    Christmas music definitely gets me in the spirit! My favorite Christmas song is "Silent Night" by Christina Aguliera and "Face of Love" by Jewel.

    ReplyDelete
  6. La'Tonya - Isn't it hilarious? I had listened to it all my life, and never noticed it until a couple years ago. Now pointing it out has become a tradition - one that, when our kids are old enough, my husband and I will share. You know, gotta pass on the classy. ;) So glad you're here, and that you like the blog! Thanks for following!

    Bryna - I've never heard Christina's version of "Silent Night" but I'm sure it's beautiful - she has such a powerful voice. I'll have to check out the Jewel song ... I've never even heard of it!

    ReplyDelete
  7. *giggle*

    Here's to TRADITION!!!

    ReplyDelete
  8. I'm going to specifically turn that song on when I get home....and sing loudly for Marmot to hear...lolol

    ReplyDelete
  9. This is one of my fucking pumpkin favorites.

    ReplyDelete
  10. LOL, I'll never hear it the same way again! (And may never think of pumpkin pie the same way again, either!)

    ReplyDelete
  11. thank you for this very special xmas gift!

    ReplyDelete
  12. Have you ever listened to the opening song on Family Guy. I swear that that every other day the lyrics are changed to the f-bomb. Both my hubby and I have heard it. Stewie sometimes says "laugh and cry" but I swear to you at times it is "Effin cry"

    ReplyDelete
  13. Me - Right on! *clinks glass*

    Honey - You'll have to tell me what Marmot thought of your rendition. ;)

    JenJen - Mine too. I could seriously listen to it over and over and over. Oh wait - I do.

    Mom - I can't hear "pumpkin pie" if I TRY any more!

    Shelly - You're very welcome! LOL

    Julie - YES!! Curtis and I have talked about that exact same thing ... wonder if they sneak it in there on purpose?

    ReplyDelete
  14. Haha, I never would have thought of that. Some pie sounds delicious right about now.

    ReplyDelete
  15. I heard "pumpkin"; however, the thought gave me the much needed falala I've been looking for this season!

    ReplyDelete
  16. lol it really does sound like f**king pie!!

    ReplyDelete
  17. this song is on this terrible christmas carol dvd my mother in law got the kids (actually aa cute video - the first 48 times). now I have a little something to look forward to when we watch it over and over and over and...

    ReplyDelete
  18. I remember you telling me this & when we had hanging of the greens at church 2 Sundays ago we had Christmas music playing over the sound system and guess what song came on??? Yes this one & here Michelle & I were telling Cindy & Michael why we were laughing so hard at the song.

    ReplyDelete
  19. Yep. I'll never sing it the old way again. Like I needed any more corrupting.....,

    ReplyDelete
  20. LMAO! Oh man! What a treasure!

    ReplyDelete
  21. Oh my gosh, that's so funny! I'll never hear it the same way again, you're right! Teehee!

    ReplyDelete
  22. Oh wow...I'll never hear that song in the same way again!

    ReplyDelete
  23. OMG! My brother is Pharmacist at walgreens and he heard it.OMG.thought I was the only one...glad to know i"m not ...lol lol

    ReplyDelete

Post a Comment

Commenting makes you big and strong! Okay, maybe just strong. Okay, so it's only your fingers. But still ...

Popular Posts